niedziela, 20 października 2013

Zaczynamy


Nowy etap w życiu to chyba najlepsza pora na założenie bloga. Zaczynam studia-PIELĘGNIARSTWO. I  właśnie tą tematyką chciałabym się tutaj zająć. Wiem, że wiele osób kompletnie nie ma pojęcia z czym to się je. Ludzie nie wiedzą jak wyglądają realia pracy, a także kształcenia. Jeżeli chociaż jedna osoba, która tu zajrzy, zmieni swoje poglądy na temat tego zawodu, to będzie znak, że warto było poświęcić swój czas na aktywność  w blogowaniu. Nie ukrywam, że od czasu do czasu będą pojawiały tu się inne rzeczy, związane z moimi zainteresowaniami.

Pielęgniarstwo to jeden z najbardziej prestiżowych zawodów i jest to nie podważalne.

 Ktoś może powiedzieć, że to  bzdura, niskie zarobki, brak szacunku, podcieranie tyłków. Według mnie to dojrzała decyzja, to po prostu powołanie i chęć niesienia pomocy. Nie każdego stać by podzielić się sobą, postawić życie ludzkie (życie i zdrowie obcych ludzi) na pierwszym miejscu.   

Ktoś powie, że wybrałam ten kierunek, bo nie wypalił pomysł z medycyną i poszłam na łatwiznę. NIE.

Jest to mój świadomy wybór i to co chcę robić w życiu. Chcę odnieść sukces zawodowy właśnie w tej dziedzinie. Ścieżek kariery jest na tyle dużo, że przy odrobinie chęci wszystko jest możliwe.
  
Dla mnie najważniejsze są bliskie mi osoby i pasja. Liczą się ludzie, więzi, leczenie duszy, opieka.
Chyba po prostu nie jestem wstanie przejść obojętnie obok krzywdy ludzkiej . Właśnie pielęgniarstwo  jest moim złotym środkiem na połączenie moich cech charakteru,oraz zainteresowań z pracą, która jednocześnie będzie pasją.



 
Nauki jest ogrom, nie raz cały dzień spędzony na uczelni, duża ilość przedmiotów. Genetyka , fizjologia, biochemia i biofizyka, mikrobiologia i parazytologia, filozofia, psychologia, dietetyka, socjologia,  pedagogika, zdrowie publiczne, prawo i wreszcie podstawowa opieka zdrowotna, podstawy pielęgniarstwa, anatomia z łaciną, a to wszystko 1 rok. Więc nikt mi nie powie, że jest to pójście na łatwiznę. Nikt mi nie powie, że pielęgniarka nie posiada wiedzy. 

Jestem pewna, że kiedyś, za rok, a może za 5 polskie pielęgniarstwo dogoni  standardy światowe, poszerzy uprawnienia, poprawi warunki pracy, oraz płacy. Wiem, że zawód ten ma przyszłość.



9 komentarzy:

  1. No to życzę powodzenia na pielęgniarstwie : ) Tym bardziej, jeśli jest to świadomy wybór i jesteś pewna, że chcesz to w życiu robisz. Z chęcią będę zaglądać tutaj, chociaż, masz rację, nie mam kompletnie pojęcia "z czym to się je". Dziękuję za bardzo miły komentarz u mnie i zachęcam do obserwowania bloga! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę powodzenia na studiach. Myślę, że możesz być pewna, iż moja skromna osoba będzie tutaj zaglądała. Poza tym z tego co zdążyłam zauważyć to masz dziewiętnaście lat? Jeśli tak to w takim razie jesteśmy mniej więcej rówieśniczkami. Bardzo interesujący blog.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. życzę powodzenia na blogu jak i na studiach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czas studiów to piękne czasy. U mnie było tak na licencjackich, kiedy studiowałam dziennie. Teraz na mgr (zostało mi 8 ostatnich miesięcy) już nie jest tak kolorowo :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och jak mi miło! Twoje słowa to balsam dla mej duszy :)
    Doskonale Cie rozumiem... Ponad 6 lat temu stalam przed takim samym wyborem i świadomie wybrałam pielegniarstwo. Nie żałuję i nigdy nie zalowalam :) Kocham swoją pracę i nie wyobrażam sobie, abym mogla robić w życiu coś innego :)
    Jednakze to co nauczysz sie na studiach, znacznie odbiega od tego, co tanczysz sie sama osobiście, jak zaczniesz pracować... przekonasz sie sama, gdy znajdziesz pierwsza pracę... a poki co trzymam kciuki i życzę powodzenia, bo przed Tobą jeszcze multum innych zajęć... ale na pewno dasz sobie radę!

    Pozdrawiam i na pewno będę tu często zaglądać.... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy i oryginalny pomysł na bloga :)
    Moja mama kończyła szkołę policealną w kierunku pielęgniarstwa i sama mówiła że to nie jest takie proste, jak się niektórym wydaje. Kiedyś też myślałam o kierunku podobnym, jednak nie czuję się na siłach
    -------------------------------
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, jeżeli będziesz się nudzić :)

    P.S Warto wyłączyć funkcję w komentarzach odnośnie weryfikacji obrazkowej, ułatwi to innym komentowanie. Chyba że to Twoja świadoma opcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz nawet nie zauważyłam ;) Dzięki za uwagę ;)

      Usuń
  7. Ostatnio często słyszę, że ktoś jest na pielęgniarstwie, albo był :)
    Moja mama jest pielęgniarką, to mam już trochę inne podejście do tego, a mianowicie ciągle słyszę jej narzekanie, ale cóż wymagać od publicznych szpitali. Pomoc innym jest dobra, jeśli czujesz, że jest to Twoje powołanie, to życzę powodzenia na studiach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze, liczę na to, że są szczere ;)
Zapraszam ponownie!

Nie spamujcie, bo i tak wszelkiego rodzaju spam będzie usuwany.